نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار مدافع پرسپولیس در سیرجان صادقی در استخر مصدوم شد؟ تکذیب خرید تیام توسط استقلال
سرخط خبرها

آن ۴ نفر شب سرد تاشکند| گل‌محمدی انتقام ۲۰۰۳ را می‌گیرد؟

  • کد خبر: ۴۵۰۴۰
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
  • ۱
آن ۴ نفر شب سرد تاشکند| گل‌محمدی انتقام ۲۰۰۳ را می‌گیرد؟
۱۸ سال قبل پاختاکور با برد یک بر صفر مقابل پرسپولیس راهی دور بعد لیگ قهرمانان آسیا شد.
شروین رمضانی/شهرآرانیوز، اسفندماه ۱۳۸۱، نخستین دوره لیگ قهرمانان آسیا، تاشکند

پرسپولیسِ سلطان با نیسا ترکمنستان، الطلبه عراق و پاختاکور ازبکستان هم‌گروه است. سرخپوشان به دنبال میزبانی از رقابت‌ها بودند، اما نه کیفیت استادیوم تختی مطلوب است و نه AFC خاطره خوبی از باتلاق آزادی و میزبانی دور قبل ما ایرانیان دارد. چمن ورزشگاه ملی ازبکستان تازه استقلال یافته، آنقدر کیفیت دارد که همه به تصمیم AFC احترام بگذارند.

۱- الطلبه عراق

ارسال‌های مدام از اقصی نقاط زمین، دستپخت همیشگی سلطان، بالاخره جواب می‌دهد و سرمربی این روز‌های پرسپولیس طلسم دروازه الطلبه را می‌شکند. پرسپولیس با سه امتیاز به هتل برمی گردد، اما گل‌های مدافع ملی‌پوش هیچوقت عاقبت خوبی نداشته و نخواهدداشت. نه آن گلِ عصر سرد تاشکند، نه گل یک سال قبل‌تر به شی گیون و ایرلند جنوبی و نه حتی گل در فرانکن نورنبرگ به مکزیک.

وقتی استاد گل‌های تلخ، دروازه الطلبه را باز کرد، باید پروین و ناصر ابراهیمی حدس می‌زدند، کار پرسپولیس در این جام تمام شده.

۲- پاختاکور ازبکستان

داوود فنایی، یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی و کریم باقری، ۴ بازیکن آن روز‌های پرسپولیسِ پروین، شب تلخ تاشکند را خوب به خاطر دارند. پرسپولیس برای صعود، باید این بازی را بدون شکست پشت سر می‌گذاشت، اما یک ارسال و یک ضربه سر تمام‌کننده در شرایطی که خروج فنایی هم بی‌اشتباه نبود، کار را تمام کرد.

پرسپولیس باخت و رویای صعود خیلی کمرنگ شد.

۳- نیسا ترکمنستان

پرسپولیس با ۱۰ گل دیگر هم به نیسا، اگر الطلبه پاختاکور را شکست نمی‌داد، صعود نمی‌کرد. بازیکنان الطلبه آن روز‌ها دغدغه‌های مهمتری از لیگ قهرمانان آسیا داشتند.

تمرکز یونس محمود و هم‌بازی‌هایش روی تحریم‌ها بود و سایه جنگی که از همیشه به بغداد نزدیک‌تر بود. الطلبه تیم وزارت علوم دولت بعثی عراق بود و کمتر از یک ماه بعد، دیگر اثری از صدام نبود. در چنین شرایطی، کاری از دست طائر احمد، که الطلبه را همان سال به ۳ گانه رسانده‎بود هم برنمی‌آمد.

آنقدر در ایران همه به حذف پرسپولیس ایمان داشتند که صداوسیما حتی زحمت پخش مستقیم بازی را به خود نداد. تیفوسی‌های پرسپولیس، آن‌هایی که به معجزه ایمان داشتند، ۹۰ دقیقه پای رادیو نشسته‌بودند و امیدوار به اینکه ۴ گل پرسپولیس به نیسا پرپر نمی‌شود.

وقتی گزارشگر گفت پرسپولیس ضدحمله خورده و انصاریان با شیرجه و دست، توپ را از روی خط دروازه بیرون کشیده، همه فهمیدند هم پنالتی داده‌ایم و هم انصاریان اخراج شده. ۴-۱ نتیجه بدی نبود، اما باز اسم «استاد گل‌های تلخ» در جمع گلزنان بود. دوباره یحیی، دوباره گل، دوباره حذف.

حالا ۱۷ سال گذشته و مهرماه ۹۹، دوباره دست تقدیر پرسپولیس و پاختاکور را سر راه هم گذاشته. بازیکنان آن روز‌ها کادرفنی این روز‌ها را تشکیل داده‌اند. داوود فنایی، یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی و کریم باقری، آن شب تلخ تاشکند را خوب به خاطر دارند و حالا فرصتی نصیب شده تا این حساب کهنه تسویه شود.

گل‌محمدی و دستیارانش تا همینجا هم با صعود از گروه سخت و حذف السد، کار کوچکی نکرده‌اند، اما تا جاودانگی و گارانتی طولانی حضور روی نیمکت پرسپولیس هنوز به ۲ برد دیگر نیاز دارند.

اولین حریف پاختاکور، به یاد حساب ۱۷ ساله.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
اگه خدا بخواد این بازی رو میبریم تا حساب کار دستشان بیاد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->